top of page

ONS WINKELBELEID

Wat je moet weten

We hebben Vintronic opgericht met één doel voor ogen: onze klanten een eerlijke, bevredigende en fijne winkelbeleving bieden. Ons winkelbeleid is hieronder beschreven. Neem een kijkje en neem contact met ons op voor meer informatie.

Contact opnemen

ONS VERZENDBELEID

Hoe het werkt

  1.  Alle prijzen zijn in Euro. Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen is Vintronic bevoegd om prijzen te wijzigen.

  2. Vintronic is een kleine onderneming met een vrijstelling van BTW en kan dus ook geen BTW aanrekenen.

  3. De verzendkosten worden automatisch berekend. Mocht u niet het correcte verzendtarief gepresenteerd krijgen bij het afrekenen, aarzel dan niet om contact op te nemen via het contactformulier.

  4. Ophalen kan enkel na afspraak.

  5. Vintronic is niet gebonden aan bestellingen welke zijn geplaatst op basis van op de website voorkomende onjuistheden, voor zover de koper redelijkerwijs moest begrijpen dat het een vergissing of verschrijving betrof.

  6. Vintronic streeft ernaar om alle bestellingen na ontvangst van de betaling binnen drie werkdagen te verzenden. Vermelde termijnen zijn indicatief en kunnen hiervan afwijken (bijvoorbeeld in vakantieperiodes). 

  7. Vertragingen in de aflevering doordat een artikel niet op voorraad is, worden per email of telefonisch aan de klant gemeld.

  8. Bestellingen mogen in gedeelten afgeleverd worden. Deelleveringen en naleveringen ontvangt de klant zonder extra verzendkosten.

  9. Betaling gebeurt steeds vooraf. 

  10. Verzending kan naar alle lidstaten van de Europese Unie. Voor verzendingen daarbuiten, gelieve vooraf contact op te nemen. 

 

Neem contact op

RETOURNEREN EN TERUGBETALINGEN

Hoe het werkt

  1. De klant is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig op mankementen of onvolledigheid te controleren en Vintronic op de hoogte te brengen bij afwijkingen.

  2. De klant heeft het recht de geleverde artikelen binnen 7 dagen na ontvangst te retourneren in de originele verpakking en de bijgeleverde accessoires zonder gebruiksschade en met inbegrip van een ingevuld retourformulier. Dit retourformulier kunt u via het contactformulier aanvragen. Zonder dit retourformulier worden retourzendingen niet in behandeling genomen.

  3. Van retournering zijn uitgezonderd: software of andere vergelijkbare producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, gepersonaliseerde producten (op maat), verbruiksgoederen zoals batterijen, naalden voor platenspelers en dergelijke tenzij in originele en gesloten verpakking.

  4. Als een klant een beroep heeft gedaan op ontbinding van de overeenkomst en de bestelling is retour ontvangen, dan zal Vintronic binnen 15 werkdagen het bedrag terugbetalen. Terugbetaling geschiedt op de door de koper opgegeven bankrekening. Voor terugbetaling op een Nederlandse rekening geeft de koper zijn IBAN – BIC gegevens door.

  5. Enkel particulieren kunnen artikelen retour sturen, bedrijven kunnen dit niet.

  6. De in de Vintronic Webshop getoonde afbeeldingen kunnen mogelijk afwijken van het geleverde product. Artikel omschrijvingen zullen niet afwijken maar overeenkomen met de eigenschappen van het product.

Neem contact op

GARANTIE BIJ VINTRONIC

Ons beleid

  1. Op de meeste artikelen geldt een wettelijke garantieperiode van één jaar. Uitgezonderd zijn losse componenten, serviceonderdelen, lampen, accu’s, batterijen, naalden voor platenspelers, koppen van bandrecorders/cassettedecks, lasers van cd-spelers en dergelijke, op deze artikelen zit geen garantie.

  2. De garantietermijn van één jaar is enkel van toepassing op toestellen die volledig gereviseerd werden. Op herstelde toestellen geldt enkel garantie bij het terug optreden van dezelfde fout en enkel wanneer de oorzaak dezelfde is. Wanneer bijkomende onderdelen moeten worden vervangen is dit voor rekening van de klant.

  3. Indien een artikel defect is, dan neemt de klant vooraf altijd contact op via het contactformulier.

  4. Indien een artikel teruggestuurd wordt, dan dient dit voldoende gefrankeerd te zijn en altijd voorzien te zijn van een retourformulier, een kopie van de factuur en een bevestigingsemail van de klantenservice.

  5. De artikelen die retour gezonden worden, worden bij ontvangst door Vintronic gekeurd. Garantie is niet van toepassing als het artikel bij terugzending onvoldoende werd beschermd tegen transportschade, de slijtage als normaal kan worden beschouwd, veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, garantiezegels zijn doorbroken, sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik of als het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

  6. De verzendkosten om een artikel naar Vintronic retour te sturen zijn altijd voor rekening van de klant.

  7. De verzendkosten om een vervangend of gerepareerd artikel naar de klant te sturen zijn voor rekening van Vintronic.

  8. Retourzendingen zonder retourformulier en kopie van de aankoopfactuur of onvoldoende gefrankeerd, worden niet in behandeling genomen en worden opnieuw eigendom van Vintronic. 

Neem contact op

ONS PRIVACYBELEID

Jouw gegevens zijn veilig

  1. Vintronic respecteert de privacy van haar klanten en zorgt ervoor dat alle persoonlijke informatie vertrouwelijk behandeld wordt. De persoonlijke gegevens worden in het databestand van Vintronic opgeslagen. De door de koper verstrekte gegevens in dit databestand worden gebruikt om de bestelling te verwerken. Daarnaast worden deze persoonsgegevens gebruikt voor interne marketingdoeleinden, zoals het toesturen van mailings en/of aanbiedingen van Vintronic.

  2. Deze persoonsgegevens worden niet verstrekt aan derden die niet gelieerd zijn aan Vintronic.

 

Neem contact op

AANSPRAKELIJKHEID

Ons beleid

  1. De aansprakelijk van Vintronic beperkt zich tot de factuurwaarde. Iedere verdere of overige aansprakelijkheid wordt uitgesloten, tenzij dit op grond van de wet niet is toegestaan. Vintronic is nooit aansprakelijk voor schade in de vorm van omzet- of inkomstenderving, indirecte schade of enige ander.

  2. Vintronic aanvaardt specifiek geen aansprakelijkheid wanneer (vervolg)schade ontstaat door het ondeskundig monteren of vervangen van geleverde service-onderdelen. De klant is zelf verantwoordelijk voor vakkundige plaatsing van de geleverde onderdelen.

  3. Onze verantwoordelijkheid beperkt zich tot de bestelling de eerste keer is aangeboden op het door de klant aangegeven adres.

  4. Vintronic is niet verantwoordelijk voor het eventueel kwijtraken van de bestelling als de klant de adresgegevens bij het plaatsen van de bestelling fout heeft opgegeven. Eventuele extra kosten die ontstaan als de bestelling retour komt en/of de tweede keer opgestuurd moet worden zijn voor kosten van de klant.

  5. Vintronic is niet verantwoordelijk voor vermissing van de bestelling als deze bestelling is uitgereikt op een adres waar meerdere personen het pakket kunnen aannemen. Bijvoorbeeld bij bedrijven, instellingen, studentenhuizen, kamerverhuurbedrijven e.d.

  6. Indien de verzendservice of koerierdienst vermeld dat een bestelling afgeleverd is dan is Vintronic niet meer verantwoordelijk.

 

Neem contact op
bottom of page